piątek, 17 kwietnia 2015

Cytacik na każdą okazję

Obiecywałam, że będzie więcej postów to słowa dotrzymuję.

Jak wielu się myli, sądząc że książki fantasy nie potrafią mieć głębszego sensu, że są puste, że nie przekazują nic wartościowego. To jeden stek bzdur. Z każdej książki możemy coś wynieść i dzięki tym cytatom, pochodzącym z książek fantasy, spróbuję wam udowodnić, że nawet książka o wampirach może nas wiele nauczyć.

1. Będziesz pamiętała? Dla mnie? Bo ja... kochałem tylko raz, tak naprawdę, przez całe życie. Będziesz pamiętała, że cię kochałem? To nadaje mojemu życiu... sens. ~ Pamiętniki wampirów. Północ.



2. Chłopiec już nigdy więcej nie płakał i nigdy nie zapomniał tego, czego się nauczył: że kochać to niszczyć i że być kochanym to znaczy zostać zniszczonym. ~ Dary anioła. Miasto kości.



3. Ci, którzy nie przywiązują wagi do historii, pozwalają by się ona powtórzyła. ~ Błękitnokrwiści. Maskarada.





4.  - Rose jest twarda. Poradziłaby sobie.
- Nie widziałeś, jak cierpiała – odparła z uporem. – Płakała.
- I co z tego? Wszyscy czasem płaczą. Ty również.
- Ale nie ona.
~ Akademia Wampirów






5. Ci, którzy kochają ból i cierpienie innych mają wiele twarzy, wiele masek, ale tylko jedno wspólne miano: zło. Nie da się go zrozumieć. Możemy jedynie opłakiwać ofiary i uczcić ich pamięć. ~ Eragon

    6. Historie nigdy nie mają końca, chociaż książki nam to sugerują. One nie kończą się na ostatniej stronie ani nie zaczynają na pierwszej. ~ Atramentowy świat. Atramentowe serce

To mniej-więcej tyle, jednak musicie wiedzieć, że takich cytatów w książkach fantasy można znaleźć multum. Nie wszystkie powieści tego gatunku są puste i bezsensowne. Czasem literatura faktu ma mniej sensu niż taki na przykład Harry Potter, którego ubóstwiam <3 Naprawdę, czasem warto sięgnąć po książkę z tego gatunku ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz